Nu we met z’n allen vaker thuis zitten, is er ook een toename in online boodschappen in 2021 te zien. Met ruim 33% van de Nederlanders die wel eens boodschappen online besteld, is het misschien niet zo gek dat mensen ook voor hun routineproducten als koffie en thee uitwijken naar het internet. Eén van de veelvoorkomende redenen voor het online kopen van koffie en thee is dan ook het gemak dat hierbij komt kijken. Mensen waarderen dat ze online niet gebonden zijn aan de openingstijden van supermarkten, maar met één druk op de knop hun producten aan het winkelwagentje kunnen toevoegen.

Meer keuze in koffie en thee

Voor een routineproduct als koffie of thee is het voor veel mensen ook interessant om soms af te wijken van het dagelijkse kopje. Men gaat bijvoorbeeld op zoek naar speciale smaken of soorten die niet in de fysieke supermarkt te vinden zijn. Bij deze zoektocht wordt regelmatig gekeken naar onder andere duurzaamheid, kwaliteit en exclusiviteit. De online koffie- en theemarkt reageert op deze vraag door een breder, specialer aanbod te bieden. De feestdagen zijn voor veel mensen ook een mooie gelegenheid om exclusievere koffie en thee te bestellen voor bijvoorbeeld gasten of als cadeau.

We are here to stay!

Waar online koffie en thee voor de één niet meer dan routineproducten zijn, blijken deze producten voor de ander juist een kans om bijzondere varianten te proberen. In een land als Nederland, waar gemiddeld 4 koppen koffie en 3 koppen thee per dag worden gedronken, is het misschien niet zo gek dat mensen deze producten ook online zijn gaan opzoeken. Op het gebied van gemak, ruimer aanbod, en prijs bieden online verkopers van koffie en thee steeds meer mogelijkheden. Het is duidelijk: het online bestellen van koffie en thee is voorlopig niet meer weg te denken.